Mengenai Saya

Foto saya
L3, ISS
aku bukan ustaz seperti semua orang memberi gelaran itu kepada aku. aku bukan imam dan bukan mufti.. tetapi aku seorang manusia biasa.. bila aku kecil, aku hormat orang tua, banyak sikap positif aku ada, tetapi sekarang, aku perlu perbaiki sikap negatif aku.. LIFE MUST BE HARD BUT BE EASY ON IT..

Isnin, 2 Mei 2011

KESEDIHAN, OH KESEDIHAN... DUNIA NI BANYAK KESEDIHAN SEBENARNYA...

Kita ni, mungkin terlupa yang Ilahi nak bagi dugaan dan ujian kat kita sepanjang kita berada di akhir zaman...

BILA BAB KEMATIAN, mesti tak boleh tahan punya, tapi kena ingat, bahawa Tuhan nak tengok macam mana kita tahan dengan ujian itu sebagai orang Islam... ye la, kita sebagai Muslim ni, tau mengucap SYAHADAH je... Saya pun tak terkecuali...

Memang hidup di dunia ni susah, walaubagaimanapun, nak tak nak kita kena la pandai menjaga hati ni supaya kekal dalam keimanan... Akhir zaman sangat bahaya kerana kadang kala kita tak tersedar pun kita menafikan perkara yang Tuhan dah tentukan... SANGAT BAHAYA...

Apa-apa pun, kita manusia harus mengingatkan satu sama lain supaya kita tak terlalu mengikut emosi dalam 'mood' kesedihan supaya kita tak tergerak dalam hati untuk mempersoalkan perkara yang Tuhan tentukan...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan